Annonse
NYTTIG FOR FLERE: Ved Nav Alna i Oslo skal det undersøkes hvordan bruk av data kan gjøre Navs tjenester bedre og nyttig for flere. Robindra Prabhu fra Navs Artificial Intelligence-Lab og Mette Simonsen Vollset fra Nav Alna fortalte om pilotprosjektet under konferansen Software 2018 tidligere i uka. Foto: Ida Kristine Holm
Datadrevet oppfølging ved Nav Alna

– Vi må brøyte veien selv

– Fordi Nav er et partnerskap mellom stat og kommune sitter vi på mye data, men det kan være vanskelig å få tilgang og oversikt over all informasjonen, sier Mette Simonsen Vollset fra Nav Alna i Oslo. 

Vollset er, sammen med kollega Robindra Prabhu fra Navs Artificial Intelligence-Lab, involvert i et pilotprosjekt som tar for seg datadrevet oppfølging i Nav. Målet med prosjektet er å systematisere det Nav faktisk vet, slik at det kan komme brukerne til gode.

Hvilket abonnement passer for deg?
Prøv et abonnement fra kr
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse
Annonse