Annonse
DIGITAL KOMPETANSE: Navs satsing på digitale løsninger kan føre til at ikke-digitale brukere får dårligere oppfølging og service enn tidligere, advarer forskere ved Arbeidsforskningsinstituttet. Foto: Gorm Kallestad/NTB

Større frihet for Nav lokalt – men arbeidet hoper seg opp for veilederne

De lokale Nav-kontorene har de siste årene fått større handlingsrom til å legge opp planer basert på lokale ønsker og behov. Men mange Nav-veiledere opplever at arbeidstempoet er høyt og at arbeidet hoper seg opp.

Stadige omorganiseringer kombinert med høyt sykefravær og hyppig utskifting av ansatte bidrar til veiledernes opplevelse av at de ikke har kapasitet til å følge opp brukerne på en god måte.

Hvilket abonnement passer for deg?
Prøv et abonnement fra kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse
Annonse