Annonse
VANSKELIG ATKOMST: Feil i utformingen av skolebygg kan gjøre hverdagen utfordrende for barn med funksjonshemning, viser ny rapport. Foto: Wave Break Media Ltd/Dreamstime

Ett av ti skolebygg er lite tilgjengelig for funksjonshemmede

– Alle barn har rett til utdanning. Da må de kunne komme seg på skolen. Jeg tror nok vi skal regne med at alle barn kommer seg inn i klasserommene, men når det er forhold som hemmer atkomsten, er hverdagen utfordrende for barn med funksjonshemning, sier administrerende direktør i Norsk Kommunalteknisk Forening (NKF) Rune Aale-Hansen.

Han påpeker også at de feilene og manglene som NKF har avdekket, i tillegg knytter seg til uteareal, lekeplass og tilgang til parkering.

Lese alt stoff på velferd.no?
Løpende abonnement som gir deg tilgang BÅDE på velferd.no OG dagensperspektiv.no. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Annonse
Annonse
Annonse