Annonse
NYE KANALER: Nav ønsker at flere skal få dekket sine behov for hjelp via telefon og digitale selvbetjeningsløsninger. Nav-brukere kan oppleve at det er vanskelig å få avtale om å møte en veileder ansikt til ansikt. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Sosial- og eldreombudet i Oslo

– Vanskeligere å nå fram til Nav enn før

Navs sosialtjeneste er velferdsstatens siste sikkerhetsnett. Men Nav er for lite tilgjengelig for dem som har behov for dette sikkerhetsnettet, advarer Anne-Lise Kristensen.

Kristensen er kombinert pasient- og brukerombud og sosial- og eldreombud i Oslo. Årlig mottar ombudet om lag 1.400 henvendelser som gjelder sosialtjenesten i Nav.

De mange henvendelsene vitner om at Nav ikke ivaretar brukerne på en god nok måte, mener ombudet.

Hvilket abonnement passer for deg?
Prøv et abonnement fra kr
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse
Annonse