Annonse
NYE KANALER: Nav ønsker at flere skal få dekket sine behov for hjelp via telefon og digitale selvbetjeningsløsninger. Nav-brukere kan oppleve at det er vanskelig å få avtale om å møte en veileder ansikt til ansikt. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Sosial- og eldreombudet i Oslo

– Vanskeligere å nå fram til Nav enn før

Navs sosialtjeneste er velferdsstatens siste sikkerhetsnett. Men Nav er for lite tilgjengelig for dem som har behov for dette sikkerhetsnettet, advarer Anne-Lise Kristensen.

Kristensen er kombinert pasient- og brukerombud og sosial- og eldreombud i Oslo. Årlig mottar ombudet om lag 1.400 henvendelser som gjelder sosialtjenesten i Nav.

De mange henvendelsene vitner om at Nav ikke ivaretar brukerne på en god nok måte, mener ombudet.

Lese alt stoff på velferd.no?
Løpende abonnement som gir deg tilgang BÅDE på velferd.no OG dagensperspektiv.no. Fornyer på fullpris (163,-) - første mnd kr
20,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Annonse
Annonse
Annonse