Annonse
USIKKERHET OG DISTANSE: Brukere synes det er komplisert å forholde seg til de digitale systemene, og det skaper usikkerhet og distanse til Nav som system, viser ny studie. Foto: Gorm Kallestad/NTB

Frustrerende møte med Navs digitale systemer

Flere av dem som trenger hjelp fra Nav, skal betjenes via digitale kanaler i stedet for å møte Nav-medarbeidere ansikt til ansikt på de lokale Nav-kontorene. En slik digital omlegging står sentralt i Navs strategi for kontakt med brukerne.

Denne omleggingen er ikke uproblematisk, viser en studie av brukererfaringer med Navs digitale tjenester.

Bak studien står forskerne Ragnhild Fugletveit ved Høyskolen i Østfold og Ann-Mari Lofthus ved Høyskolen i Innlandet.

Hvilket abonnement passer for deg?
Prøv et abonnement fra kr
1,-
Prøv nå
Ingen bindingstid
Jeg har allerede abonnement
Vil du ha regningen rett til bedriften? Klikk her
Annonse
Annonse
Annonse